El Col·legi d’Arquitectes de Lleida impulsa la primera edició de l’Arquitectour, rutes guiades inèdites per edificis i habitatges habitualment no visitables de la ciutat de Lleida. Com360, com agència que gestiona la comunicació de la institució, ens hem encarregat de la imatge gràfica i la difusió en els mitjans de comunicació.

Amb la direcció artística de Com360 i l’execució de l’estudi de disseny Cenics, el logo de l’Arquitectour Lleida evoca elegància, en consonància amb la institució que organitza l’esdeveniment, i modernitat, per la novetat i caràcter de les rutes. La tipografia és de talls nets, versàtil i legible, amb una combinació cromàtica que resumeix l’elegància (marró/gris) i la modernitat (vermell àcid). A més, el nom està emmarcat amb una fletxa que fa el recorregut d’un rectangle que representa el concepte de seguir una ruta.

La imatge gràfica d’aquesta primera edició, que s’ha usat en el cartell i altres aplicacions, és una alfombreta clàssica d’una entrada d’una casa on s’ha substituït la frase “benvinguts” pel logo de l’Arquitectour i uns peus. L’objectiu de l’activitat és obrir la porta d’habitatges i edificis habitualment no visitables, idea que es resumeix en aquesta imatge.

A més, l’estètica i l’enquadrament contrapicat amb la punta de les sabates és habitual a Instagram, una xarxa social que té especial protagonisme en aquesta edició de l’Arquitectour ja que, en col·laboració amb el col·lectiu Igers Lleida, s’han organitzat diverses activitats relacionades amb la fotografia i aquesta plataforma social.