Sortir en els mitjans de comunicació és gairebé imprescindible per a qualsevol marca. Com a agència de màrqueting, un dels objectius que ens marquem en els plans estratègics dels nostres clients és augmentar la notorietat i autoritat amb impactes mediàtics. I amb la crisi del coronavirus amb més motiu, ja que s’han produït canvis destacables de consum d’informació: hi ha hagut un augment del 112% en el seguiment de televisió i ràdio, del 45% en lectura de mitjans digitals i del 55% en seguiment de les xarxes socials.

Però com elaborar contingut de valor que interessi als periodistes?

Hi ha molta informació important que no es publica perquè no sorprèn, resulta avorrida o està mal enfocada. Per contra, hi ha dades superficials i irrellevants, que capten l’atenció dels mitjans i del públic perquè els semblen interessants. És el que s’anomena “síndrome del fossat de l’orquestra” encunyat pel periodista Roger Ailes:

Un polític surt a l’escenari i exposa amb tot detall un pla molt ben elaborat per acabar amb el coronavirus. El discurs agrada i sorprèn. Però llavors li toca el torn al segon polític i tan bon punt surt a l’escenari, s’entrebanca i cau al fossat de l’orquestra. Qui cridarà més l’atenció dels mitjans de comunicació?

Com trobar aquells detalls que seduiran el periodista? Com aconseguir treballar la informació i històries de la nostra marca perquè siguin considerats notícia?

A Com360 tenim professionals amb una dilatada experiència en mitjans de comunicació i que, per tant, coneixen el seu funcionament i són experts en elaborar contingut de valor periodístic, que no deixa de ser contingut que interessa al públic en general, lector de mitjans o usuaris de xarxes socials.

Et donem algunes claus per aconseguir transformar la informació sobre la teva marca en contingut de valor interessant per als mitjans perquè sigui notícia:

  1. És interessant tot allò que es quantifica. Les xifres, siguin grans o petites, són increïblement atractives per als periodistes perquè ajuden a fer comprensible molta informació.

  2. És interessant tot allò que té imatges atractives: que tinguin qualitat, curioses, sorprenents, originals. I si són informatives, cal que no siguin imatges sense persones (aquestes es descarten quan arriben a les redaccions dels diaris). I ens interessa que les notícies es publiquin amb una imatge, ja que són les que més criden l’atenció dels lectors.

  3. És interessant allò que és curiós i excèntric

  4. És interessant allò que és nou i actual

  5. És interessant tot el que se sotmet a la narrativa ancestral. Ens atrauen les històries, i els periodistes practiquen l’art d’explicar històries (storytelling) quan busquen i redacten les notícies. El seu objectiu no és només donar un munt de dades, sinó comunicar-ho de manera que desperti emoció, i la manera és explicant històries amb els seus protagonistes (herois-vilans / víctimes-botxins…) i els seus conflictes. Greenpeace, per exemple, sap usar molt bé aquest recurs. Són “els bons” que lluiten per una “bona causa” contra els dolents. I les accions que sempre fan escenifiquen el relat.

  6. És interessant allò particular enfront del general, és a dir, un cas particular ajuda a fer més comprensible un concepte o assumpte més general i abstracte. Aquests mesos, ens és més fàcil entendre la situació de la Covid-19 amb una entrevista a un testimoni que no pas amb una explicació científica i mèdica detallada. O, en el context de la mateixa crisi, és més clarificador i esperançador veure el primer pacient que surt de l’UCI que no pas un cúmul de xifres d’altes o avenços.

Quan tenim clar què volem comunicar, els missatges que volem donar i l’enfocament, cal donar-li la forma adequada, ja sigui en nota de premsa (Com escriure una nota de premsa efectiva [E-BOOK GRATIS]), roda de premsa o contingut per a xarxes socials.

Si tens dubtes o vols que et facilitem la feina, no perdis més temps i posa’t en contacte amb nosaltres!