Avui comença el nou curs escolar. Però no és només l’inici d’etapa dels més petits i joves de la casa, sinó també de les institucions i les empreses. És moment de marcar-se nous objectius, propòsits, iniciatives i activitats; per tant, moment per pensar en el pla de comunicació.
Com en tota l’estratègia empresarial, implementar les accions comunicatives a curt termini només serveix per posar un pegat poc efectiu. Un bon pla de comunicació permetrà coordinar totes les accions comunicatives per aconseguir uns objectius determinats.
Avantatges de disposar d’un pla de comunicació:
- Comunicar els missatges de forma precisa. La diferencia entre planificar i no fer-ho és com disparar a una diana i encertar a la primera o fer-ho de manera indiscrimada en qualsevol direcció, amb poques probabilitats d’encertar i amb el risc de perjudicis en el procés.
- El pla de comunicació és a mig/llarg termini. Amb el temps ajudarà a millorar la imatge de l’empresa/institució. Els missatges es mantenen en el temps de manera persistent i constant
- Els esforços en comunicació seran més efectius, eficients i duradors. Un esforç planificat és sempre superior a un intent desorganitzat.
- Fa que tot sigui més senzill. El treball inicial d’elaborar el pla de comunicació, estalvia temps a mig i llarg termini perquè marcarà què cal fer en cada fase del procés.
Què fem en un pla de comunicació?
- Identificar els objectius de comunicació
- Identificar el públic
- Planificar i dissenyar el missatge
- Tenir en compte els recursos disponibles
- Dissenyar una estratègia per connectar amb els mitjans i públics establerts
- Crear un pla d’acció
- Decidir com s’avaluarà i s’ajustarà el pla de comunicació, en base als resultats obtinguts
L’equip de periodistes i comunicadores audiovisuals de Com360 som expertes en comunicació i màrqueting, amb experiència en elaboració de plans de comunicació. Truca’ns i t’informarem dels nostres serveis.
Deixeu un comentari