Un dels projectes més il·lusionants en el que hem treballat enguany és el disseny de la imatge corporativa del barri que ens acull com a empresa: el Centre Històric de Lleida

Fa uns mesos, l’Ajuntament de Lleida va posar en marxa un pla de dinamització per transformar i dinamitzar el barri amb més història i personalitat de la ciutat. L’essència del pla és modernitzar i reconnectar el barri amb la ciutat i una de les primeres accions marcades era crear i dotar d’una marca la zona per ajudar a renovar-ne la imatge. El repte, per tant, era clar.

El logotip es basa en un estil net, minimalista i fresc. Està format per les paraules del barri i la ciutat “Centre Històric Lleida”. El barri té una personalitat prou forta com per no afegir-hi res més. És una afirmació directa de qui som i on som. Res més que el Centre Històric, és indiscutible i incomparable.

La “C” de “centre” és una icona de localització que posiciona el barri a la ciutat perquè no tingui pèrdua. Funciona com a icona per separat en aplicacions concretes. El logotip es pot usar en tres colors: blau marí, maduixa i menta, colors que marcaran totes les aplicacions de la marca.

Però el Centre Històric de Lleida no és només un entramat de carrers, és molt més: és patrimoni, és gastronomia, és multiculturalitat, és convivència, és activitat empresarial, és comerç… Tota la vida del barri no es podia representar en una sola imatge. Necessitàvem explicar tota la personalitat, tota la complexitat i totes les històries i la vida del centre de la nostra ciutat.

Per aquest motiu, juntament amb el logo es van definir unes icones i símbols que posessin en valor i recordessin a tothom, veïns del barri, ciutadans de la resta de la ciutat i visitants, què fa especial el barri. Aquests símbols, convertits en un codi visual del barri, es proposen aplicar-los en trama conjuntament o individualment per a iniciatives específiques sectorials.