El confinament ha traslladat les nostres vides del món físic al món virtual i les xarxes socials s’han convertit en les protagonistes del nostre dia a dia: per informar-nos, per entretenir-nos, per treballar, per comunicar-nos amb familiars i amics… Un canvi que també ha suposat, i està suposant, un gran repte per a les empreses, que han d’adaptar-se a aquesta nova manera de viure i treballar.
Més que mai, les marques han hagut d’apropar-se als seus usuaris i clients a través de les xarxes socials i canals digitals propis. El silenci mai és una bona estratègia de màrqueting. Com ho està gestionant la teva marca? Estaves preparat? I el més important, estàs preparat i t’has adaptat a la nova realitat que ha arribat per quedar-se?
Ara és un bon moment per planificar les teves xarxes socials per als pròxims mesos, per treballar i sortir reforçats d’aquesta crisi sanitària i social i provar coses noves que fins ara potser no havies tingut temps de treballar. Com a agència de comunicació podem ajudar-te a fer front a aquesta situació de la millor manera possible i donar resposta a totes aquelles preguntes que et sorgeixin com:
- Què publico?
- Quins missatges publico?
- Quin to faig servir?
- Com publico?
- Com gestiono les xarxes socials?
Xarxes socials en temps de coronavirus: consells útils
T’avancem uns quants consells útils:
- Revisa les teves publicacions ja programades i comprova que no hi hagi cap esdeveniment ajornat o cancel·lat, o algun contingut fora de to o inadequat per a aquesta situació.
- Si comparteixes informació actualitzada sobre el coronavirus, comprova que sigui informació veraç i de fonts oficials (STOP FAKE NEWS).
- Respon a les necessitats d’informació dels teus treballadors i clients. Per exemple, pots compartir informació sobre:
- L’estat actual de l’empresa, com li està afectant la situació
- Els horaris d’atenció i mitjans pels quals pots atendre
- Les mesures de prevenció i protecció que has pres per protegir als treballadors i clients
- Els serveis o productes disponibles en línia, si és el cas
- La disponibilitat del teu equip de treball
- Mantingues el servei d’atenció al client a les xarxes socials o plantejat implementar-lo en el cas que no el tinguis.
- Adequa els missatges de les publicacions a la situació que estem vivint: fixa’t en el to i el contingut i, si cal, replanteja-ho. Et recomanem generar contingut diferent, que entretingui i aporti valor, i utilitzar un to proper i divertit.
- Paralitza les campanyes publicitàries fins que les hagis revisat i hagis comprovat que s’adapten a la situació actual.
- No t’aprofitis de la situació per vendre descaradament; estem davant d’una situació difícil econòmicament també per a molta gent i cal evitar la venda explícita i agressiva.
- Ajuda, suma, fomenta converses positives, promou hàbits saludables, aporta valor amb els teus missatges…
Període de crisi = noves oportunitats
Els moments de crisi són èpoques de canvi i cal aprofitar-les. Aquestes situacions obren la porta a noves oportunitats de contingut i de marca. Per tant, és un bon moment per implementar accions noves, com les que et proposem a continuació, i que moltes grans empreses ja estan aplicant:
- Treballa el branding de la teva empresa i la seva responsabilitat corporativa.
- Interactua amb els usuaris d’una manera més propera i que aporti prestigi i confiança en l’empresa.
- Prova nous canals i formats (YouTube, vídeos, vlogs, contingut més personal, infografies, memes…).
- Realitza sortejos de productes, dona accés a contingut Premium, ofereix algun servei gratuït…
- Fes webinars, cursos online i emissions en directe (avui en dia pràcticament totes les xarxes socials tenen l’opció d’emetre en directe).
L’èxit a les xarxes socials es basa en la rapidesa, la proximitat i en mantenir el costat humà. En moments de distanciament social, per tant, és important apropar-te a la teva audiència a través de les xarxes socials. És època de noves oportunitats i el temps ho confirmarà. Sabem que és molta informació, però és important tenir-ho en compte per sortir ben parat d’aquesta crisi.
Nosaltres, a Com360, com a agència de comunicació, et podem ajudar a assolir els teus objectius.
Deixeu un comentari