Si combinem les xarxes socials, una causa solidària, famosos i un repte fàcil d’executar obtenim milions de vídeos publicats i un efecte viral imparable. Aquesta ha estat la recepta brillant del #icebucketchallenge, o el repte de mullar-se amb un cubell d’aigua gelada per l’ELA (Esclerosi Lateral Amiotròfica) i nominar tres persones més.

 A hores d’ara, no hi ha pràcticament cap personatge públic que no s’hagi sumat a la iniciativa i tots tenim, com a mínim, un parent o amic que ha acceptat el repte. I és que ningú vol quedar malament amb aquells que els nominen ni com a poc solidaris o sensibilitzats amb la causa, aquí rau part de l’èxit d’aquest tipus d’iniciatives. Així mateix, el fet que personatges populars s’hi sumin, ens permet emular-los i posar-nos a la seva pell.

Algunes de les crítiques que ha rebut l’#icebucketchallenge és que tot i que ha ajudat a difondre i sensibilitzar sobre la malaltia, hi ha massa vídeos i ‘m’agrada’ a facebook, però poques donacions econòmiques. És el que s’anomena «activisme mandrós», que consisteix en fer alguna cosa que et fa sentir bé, però que no suposa res per canviar el món. Tirar-te un cubell d’aigua, sense aportar ni un euro, en aquest cas.

Us animem a mirar la càpsula de vídeo que vam realitzar pel grup de recerca de l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida que estudia, entre altres patologies, l’ELA, i que feu una donació a l’IRB perquè puguin continuar investigant una cura per aquesta terrible malaltia.