Tres paraules i un missatge directe i solidari: #JeSuisCharlie. Una vegada més, internet i les xarxes socials han estat l’escenari i els canals per compartir un estat d’ànim davant un desastre o un fet impactant com ha estat l’atemptat contra el setmanari francès Charlie Hebdo. L’equip de l’agència de comunicació Com360 també hem compartit a les xarxes la nostra caricatura amb aquesta etiqueta.

No és extrany que #JeSuisCharlie hagi tingut tant d’èxit. Les emocions intenses són decisives per a la viralització. En dos dies, del 7 al 9 de gener, es van llençar a Twitter més de 5 milions de tuits amb l’etiqueta. L’origen del logotip format per les tres paraules en una tipografia semblant a la de la capçalera de la publicació ha estat reivindicat pel periodista i dissenyador de la revista Stilyst Joachim Roncin, que va penjar la imatge al seu compte de Twitter a les 12:52 de dimecres, poc més d’una hora després que es produís el tiroteig. Roncin, que ha renunciat als drets de la imatge, va assegurar al diari francès Le Progress “el que volia dir és que era com si m’hagués afectat mi, em sento personalment al·ludit”.